Queen's University — Since 1873

Print

Corrections and Clarifications

The Journal strives to give an accurate account of news and events pertaining to Queen’s University. Each piece of information is thoroughly fact-checked by a team of trained reporters and editors. With that in mind, mistakes are inevitable. When a clarification or correction is necessary, it will be posted here as well as published in the following print issue for articles that appeared in print. The online version of the article will also be appended with a note that describes the change.

If you notice something that needs a clarification or correction, please email journal_editors@ams.queensu.ca.

Aug. 7, 2013
CIBC replaces TD

This article has been updated to reflect the following clarification: the University will direct funds provided by CIBC into the Student Initiative Fund.

The Journal regrets the error.

Sept. 4, 2013
Non-denominational chaplain appointed

This story’s photo credit has been updated to reflect the following clarification: the photo was supplied, not taken by Colin Tomchick.

The Journal regrets the error.

Sept. 14, 2013
An orchard of options

This article has been updated to reflect the following correction: 45 per cent of their fresh in-season produce coming from local farmers through the Elmira Produce Auction Cooperative.

The Journal regrets the error.

Sept. 24, 2013
Possible abuse with taser use

This article has been updated to reflect the following correction: The woman who was tasered is named lole Pasquale, not Angela.

The Journal regrets the error.

Sept. 27, 2013
Politics prof sets anonymity policy

This article has been updated to reflect the following changes:

Students in POLS 241 were not discouraged or prevented from contacting their TAs.

TAs were not instructed to avoid answering student queries over email. They were only encouraged to avoid answering those requiring lengthy answers over email, as these answers could be provided in the tutorial setting where they could be beneficial to other students. This policy was unrelated to the original experiment on anonymity.

TAs were never instructed to avoid interacting with students.

Incorrect information appeared in the Sept. 20 edition of the .

The Journal regrets the errors.

Nov. 4, 2013
OPIRG opted-out

This article has been updated to reflect the following clarification: The NOPIRG campaign was not officially endorsed by the Queen’s University Conservative Association. Unclear information appeared in the Oct. 25th issue of the Journal.

Jan. 15, 2014
According to the research

This article has been edited to correct the spelling of Matthew Scribner’s name and to add that Scribner works for PSAC local 901 - a detail omitted during initial publication.

The Journal regrets the errors.

Feb. 28, 2014
The Tartan to live on

This article has been updated to reflect the following corrections: The former editor in chief of the Tartan is John Whittaker, not Nikolas Lopez. All comments made by Lopez were actually said by Whittaker.

The Journal regrets the error.

March 21, 2014
SGPS elections begins with debate

This article has been updated to reflect the following corrections: Childcare in Kingston costs $1,200 per month, not $12,000.

The Journal regrets the error.

March 28, 2014
Results questioned

Eric Rapos won Graduate Senator by 17 votes, not 27 votes.

The Journal regrets the error.